In een tot op de laatste moment spannende strijd, haalde Philippe Weiler het van Marleen Evenepoel (Agentschap Natuur en Bos) en Winok Oplinus (DPG Media).
Een ongezien jaar vol voortdurende verandering, een gebrek aan vertrouwen in het huidige en toekomstige leiderschap, gevoed door een dreigende burn-out en een constant gevoel van crisis ... het doet veel managers nadenken over een nieuwe job.
Vraag het mensen, en velen zullen aangeven dat maatschappelijk verantwoord ondernemen belangrijk is. Zelfs in economisch moeilijke perioden als nu met de huidige pandemie. Maar hoever zijn organisaties er actief mee bezig?
Bedrijven die op korte termijn hun financiële prestaties willen opkrikken, geven hun CEO best een hoger loon en meer incentives. Helaas blijkt deze kortetermijnfocus vaak nefast voor de winstcijfers op lange termijn.
Ruim de helft van de werkgevers in België kreeg tijdens de coronacrisis meer vertrouwen in zijn medewerkers. Vooral de ervaring van de goodwill kreeg een boost. Hun geloof in de integriteit en de vaardigheden bleef gelijk. Zo blijkt uit onderzoek van AMS, VBO en HRPro.be.
Bij drie op vijf werknemers in de Europese Unie zijn het de werkgever, de organisatie of de klanten die het begin en het einde van de werkdag bepalen. Bijna een op vijf kiest helemaal zelf wanneer hij werkt.
De kleren maken de man, dat geldt ook op de werkvloer. Werknemers zijn helemaal niet tuk op knappe collega’s. Op 'lelijke' trouwens ook niet. Voelen we ons het best bij de grijze muis?